Eğitimde Kalite Güvence Sistemi Koordinatörlüğü

AYDEP ÖYS Araştırmaları

AYDEP ÖYS Araştırmaları

Üniversitemizin uzaktan ve yüz yüze eğitim sürecinde kullandığı, temel felsefesi Yeterliğe Dayalı Eğitimde Kalite Güvencesini sağlamak olan AYDEP Öğrenme Yönetim Sisteminin etkililiğini ve verimliliğini artırmaya yönelik akademik çalışmalar üniversitemiz öğretim elemanlarınca gerçekleştirilmeye devam ediyor.  Gerçekleştirilen bu akademik çalışmalar ülkemizin ve dünyanın önde gelen dergilerinde yayımlandı.

2021 yılı Temmuz ayında; Dr. Öğr. Üyesi Gül Özüdoğru, Prof. Dr. Hüseyin Şimşek tarafından hazırlanan ‘’A Qualitative Research on Competency-Based Learning Management System and Its Effectiveness isimli’’ araştırma sonucunda, sistemin genel olarak ders planlama, ölçme-değerlendirme ve iletişim amaçlı kullanıldığını göstermiştir. Çalışmada AYDEP sisteminin, planlamayı kolaylaştırdığı, iletişimi desteklediği ve kolay erişilebilir olduğu sonucu da ortaya çıkmıştır.

Erişim adresi: http://enadonline.com/public/assets/catalogs/0767484001627570598.pdf

Prof. Dr. Hüseyin ŞİMŞEK , Öğr. Gör. Lokman ÇAVDAR tarafından gerçekleştirilen ‘’Bir Öğrenme Yönetim Sistemi Olarak AYDEP’in Sistem Kabul Edilebilirlik Modeline Göre İncelenmesi’’ isimli araştırma sonucuna göre AYDEP sistemi kullanıcılar tarafından teknik kabul edilebilirlik boyutuna ilişkin (teknik özellikler, tasarımın kullanıcı seviyesine uygunluğu, menülerin hatasız çalışması ve yapılan işlemlerin verimli olması) açılarından ortalamanın üzerinde, sosyal kabul edilebilirlik boyutuna ilişkin tüm maddelerde ise ortalama seviyesinde puanlama yaptığı görülmüştür.

Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/aeusbed/issue/64320/842764

Doç. Dr. Menderes Ünal, Doktorant Murat Çokyaman tarafından gerçekleştirilen ‘’Bir Öğrenme Yönetim Sistemi Üzerinden Yürütülen Lisansüstü Derslerin Süreç Değerlendirmesi: AYDEP Örneği’’ isimli araştırma sonucunda katılımcıların AYDEP Öğrenme Yönetim Sistemini faydalı buldukları ve CIPP Program Değerlendirme Modeli süreç boyutu ölçütlerine göre de lisansüstü ders etkinliklerinden memnun oldukları tespit edilmiştir.

Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/aeusbed/issue/64320/907624

Yukarıdaki araştırmalara ek olarak aşağıdaki çalışmalar da üniversitemiz öğretim üyeleri tarafından gerçekleştirilmiş ve alanyazına kazandırılmıştır.

Araştırmacı / Araştırmacıların Adı

Araştırma Başlığı

Yayımlandığı Dergi

Erişim Adresi

Atıf

Kasım Karahocagil, Muttalip Çiçek,Ali Güneş

Küresel Salgının Tıp Eğitimi Üzerine Etkileri ve Uzaktan Eğitim Tecrübesi

Tıp Eğitimi Dünyası

https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1293176

Karahocagil, M. K., Çiçek, M., Güneş, A. (2021) Küresel salgının tıp eğitimi üzerine etkileri ve uzaktan eğitim tecrübesi. Tıp Eğitimi Dünyası. 20(60-1), 87-90

Rabia SARICA

A Digital Learning-Teaching Platform Experienced during the Pandemic: An Educational Project Based on AHI Competence (AYDEP)

Acta Didactica Napocensia

https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1364487.pdf

Sarıca, R. (2022). A Digital Learning – Teaching Platform Experienced During the Pandemic: An Educational Project Based on Ahi Competence (AYDEP). Acta Didactica Napocensia, 15(2), 55-82, https://doi.org/10.24193/adn.15.2.5

İsa Bahat,Metin Işık

Uzaktan Eğitimde Öğrenme Yönetim Sistemi ve Güvenli Ölçme Uygulaması Seçme: Sistematik Bir İnceleme

5. Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları Konferansı

https://yocad.org.tr/wp-content/uploads/2021/10/ihec-abstracts-2021.pdf#page=22

Bahat, İ. ve Işık, M. (2021). Uzaktan Eğitimde Öğrenme Yönetim Sistemi ve Güvenli Ölçme Uygulaması Seçme: Sistematik Bir İnceleme. 5. Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları Konferansı, 14-16 Ekim 2021, 22-24.

Hilal Seki Öz,Didem Ayhan

Is distance education obligatory or a new trend? The effect of psychiatric nursing e‐course on stigma

Perspectives in Psychiatric Care

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/ppc.12959

Öz, H. S., ve Ayhan, D. (2022). Is distance education obligatory or a new trend? The effect of psychiatric nursing e‐course on stigma. Perspectives in Psychiatric Care, 58, 1521-1528.

Fatma Kimsesiz

An EFL Learners’ Performances on Associating English proverbs with Equivalent Turkish Proverbs: A Cross-Cultural Study

Journal of English Language Pedagogy, Literature and Culture

https://jurnal.unai.edu/index.php/acuity/article/view/2643/2055

F. Kimsesiz (2022). An EFL Learners’ Performances on Associating English proverbs with Equivalent Turkish Proverbs: A Cross-Cultural Study. Journal of English Language Pedagogy, Literature and Culture, 7(2), 296-308.

Raziye Sancar

Examination of the relationship between the attitudes of teacher candidates towards technology and their opinions of distance education

Journal of Educational Technology and Online Learning

https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2580578

Sancar, R. (2022). Examination of the relationship between the attitudes of teacher candidates towards technology and their opinions of distance education. Journal of Educational Technology and Online Learning, 5(4), 890-900. https://doi.org/10.31681/jetol.1157339

Mustafa Aslanderen, Hatice Çilsalar Sağnak

Teknoloji Entegrasyonu ile Yükseköğretimde Yüz Yüze ve Karma Öğretim Uygulamalarının Zenginleştirilmesi: Çiçekdağı MYO Örneği

Üniversite Araştırmaları Dergisi

https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2545304

Aslanderen, M., ve Çilsalar Sagnak, H. (2023). Teknoloji entegrasyonu ile yükseköğretimde yüz yüze ve karma öğretim uygulamalarının zenginleştirilmesi: Çiçekdağı MYO örneği. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 6(2), 171-181. https://doi.org/10.32329/uad.1145517