Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı

Duyurular

Duyurular

2023 - 2024 Eğitim - Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Kurumlararası (Önlisans) Yatay Geçiş Duyurusu

2023-2024 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BAHAR YARIYILI KURUMLARARASI (ÖNLİSANS) YATAY GEÇİŞ ŞARTLARI VE KONTENJANLARI

Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana Dal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümleri ve Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Önlisans ve Lisans Programları Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönergesine uygun olarak 2023- 2024 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılında Kurumlararası Yatay Geçiş yolu ile kabul edilecek öğrencilerde aranılacak hususlar ve kontenjanlar aşağıda belirlenmiştir.

Genel Hükümler

1. Yatay geçişler eşdeğer düzeyde diploma programları arasında yapılır.

2. Yatay geçiş yapacak öğrencinin kayıtlı olduğu programda bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının en az 4.00 üzerinden 2.00 (100'lük sistemde 60) olması gerekir. Öğrencinin gerekli not ortalamasını sağlaması kaydıyla başarısız dersi bulunması yatay geçişe engel değildir.

3. İkinci örgün öğretimden sadece ikinci örgün öğretim diploma programlarına yatay geçiş yapılabilir. Ancak, ikinci örgün öğretim diploma programlarından başarı bakımından bulunduğu sınıfın ilk yüzde onuna girerek bir üst sınıfa geçen öğrenciler birinci örgün öğretim diploma programlarına kontenjan dahilinde yatay geçiş yapabilirler.

4. Açık veya uzaktan öğretimden diğer açık veya uzaktan öğretim diploma programlarına yatay geçiş yapılabilir. Açık ve uzaktan öğretimden örgün öğretim programlarına geçiş yapılabilmesi için, öğrencinin öğrenim görmekte olduğu programdaki genel not ortalamasının 100 üzerinden en az 80 olması veya kayıt olduğu yıldaki merkezi yerleştirme puanının, geçmek istediği diploma programının o yılki taban puanına eşit veya yüksek olması gerekir.

5. Önlisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına yatay geçiş yapılamaz.

6. Uygulanacak diğer hükümlerde yukarıda belirtilen yönetmelik ve yönergeler esas alınacaktır.

ONLİNE BAŞVURU EVRAKLARI

 1 

 Not Döküm Belgesi (Transkript)

 2

 Öğrenci Belgesi

 3

 YKS Yerleşme Belgesi

 4

 Varsa %10 Başarı Belgesi (İkinci Öğretimden Normal Öğretime Başvuru Yapacak Adaylar İçin)

 5

 Disiplin Cezası Almadığına İlişkin Belge (Not Döküm Belgesi veya Öğrenci         Belgesinde disiplin durumunun belirtilmemesi durumunda)  

Not: Başvurular elektronik ortamda alınacaktır. Şahsen veya posta yoluyla gelen başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır. Online başvuru ekranından yüklenen belgelerin orjinalleri kesin kayıt anında adaylardan istenecektir. Başvuru için yüklenecek belgeler PDF yada JPEG formatında sisteme yüklenecektir.

 

FAALİYETLER

ÖNLİSANS

  Başlama Tarihi  

   Bitiş Tarihi   

 Yatay geçiş için başvurular (Başvurular internet üzerinden alınacaktır.)

05 Şubat 2024

Pazartesi

07 Şubat 2024

Çarşamba

 Yatay geçiş başvurularının değerlendirilip (İlgili birimlerce), yatay geçişe ilişkin  onaylı listelerin Rektörlüğe teslimi için son gün

05 Şubat 2024

Pazartesi

09 Şubat 2024

Cuma

 Yatay geçiş sonuçlarının ilan edilmesi (Rektörlükçe)

13 Şubat 2024

Salı

 Yatay geçişi kabul edilen asıl adayların kesin kayıtları

15 Şubat 2024

Perşembe

16 Şubat 2024

Cuma

Asıl adaylardan kayıt yapmayanların olması durumunda yerlerine yedek adaylardan ilan edilmesi (Rektörlükçe)

19 Şubat 2024

Pazartesi

 Yatay geçişi kabul edilen yedek adayların kesin kayıtları

20 Şubat 2024

Salı

21 Şubat 2024

Çarşamba

 

KAYIT YERİ:

Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, Bağbaşı Yerleşkesi Merkez/Kırşehir

Tel: (0386) 280 42 14

 

Online Başvuruda sistem kaynaklı sorunlar için İrt. Tlf : (0386) 280 44 68, 0386 280 42 12

 

YATAY GEÇİŞ BAŞVURU KLAVUZU İÇİN TIKLAYINIZ

 

ÖNLİSANS KONTENJANLARI İÇİN TIKLAYINIZ

 

ONLİNE BAŞVURU İÇİN TIKLAYINIZ TIKLAYINIZ

 

KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ ÖNLİSANS VE LİSANS PROGRAMLARI YATAY GEÇİŞ ESASLARINA İLİŞKİN YÖNERGE İÇİN TIKLAYINIZ

 

 

 

 

 

 

 

23.01.2024 09:32 || 933 kez okundu.