Haberler

Haberler

Gıda Güvenliği Yönetim Komisyonu Toplantısı Gerçekleştirildi

Gıda Güvenliği Yönetim Komisyonu Toplantısı Gerçekleştirildi

Üniversitemizde uygulanmakta olan ve 2025 yılında belgelendirilen ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi kapsamında Gıda Güvenliği Yönetim Komisyonu toplantısı gerçekleştirildi.

Toplantıya; Rektör Yardımcısı ve Kalite Yönetim Koordinatörü Prof. Dr. Hüseyin Şimşek, Sağlık Kültür Spor Daire Başkanı Erkan Kunoğlu, Gıda Güvenliği Yönetim Komisyonu Danışmanı ve Koordinatör Yardımcısı Ekrem Öztürk, ilgili şube müdürleri, gıda mühendisleri, diyetisyenler ve süreçte görev alan komisyon üyeleri katıldı.

Toplantıda; bir önceki döneme ait işletiklik çalışmaları, Yönetimin Gözden Geçirme (YGG) sonuçları ile dış değerlendirme raporları kapsamlı şekilde ele alındı. Ayrıca önceki değerlendirmelerde belirlenen iyileştirmeye açık alanlara yönelik gerçekleştirilen çalışmalar gözden geçirilerek mevcut durum değerlendirildi.

Yapılan değerlendirmeler sonucunda yeni dönem yol haritası oluşturuldu. Bu kapsamda;

10–15 Temmuz tarihleri arasında işletiklik çalışmalarının yürütülmesi,

15–20 Temmuz tarihleri arasında Yönetimin Gözden Geçirme toplantısının gerçekleştirilmesi,

Ağustos ayının ilk haftasında dış tetkik sürecinin yürütülmesi yönünde karar alındı.

Toplantıda ayrıca, gıda güvenliği kapsamında belirlenen risklerin BKYS sistemi içerisinde idari faaliyet riskleri olarak izlenmesine karar verildi.

Bunun yanında, yaklaşık iki hafta sonra Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi Komisyonunun yeniden toplanarak uygulama alanlarında fiziki şartları yerinde değerlendirmesi, iç tetkik ve dış değerlendirme sürecine hazırlık kapsamında tespit edilecek eksikliklerin giderilmesine yönelik gerekli çalışmaların planlanması kararlaştırıldı.

Toplantı, gıda güvenliği kültürünün güçlendirilmesi ve sistemin sürdürülebilir şekilde geliştirilmesine yönelik ortak değerlendirmelerle sona erdi.

10.06.2026 20:03 || 40 kez okundu.